مراحل اخذ اقامت اتریش - تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل بدون مدرک زبان

یکی از پیش نیازهای تحصیل در اروپا داشتن مدرک زبان است. اما در صورتی که شما مدرک زبان ندارید برای شما فرصت ویژه ای وجود دارد.

تحصیل رایگان

در صورتی که به لحاظ علمی از سطح بالایی برخوردار و به دنبال تحصیل رایگان در اروپا هستید برای شما فرصت ویژه ای وجود دارد.

همایش اعزام دانشجو

همایش اعزام دانشجو 5 آذر ماه در دانشگاه آزاد تهران جنوب برگزار شد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک بالا کلیک کنید.

مراحل اخذ اقامت اتریش

۱۳٩۳/٥/٦

مراحل اخذ اقامت  اتریش پس از ورود دانشجو به قرار زیر می باشد

1-      مراجعه به شهرداری

2-      باز کردن حساب بانکی

3-      ثبت نام در دانشگاه جهت ادامه تحصیل یا دوره زبان آلمانی

4-      گرفتن بیمه

5-      اقدام جهت اخذ کارت اقامت شینگن یک ساله


پس از ورود به کشور اتریش ابتدا باید خود را به شهرداری منطقه معرفی نمایید . و  نامه (Meldezettel ) را از شهرداری در یافت نمایید وجود این نامه جهت اقدامات بعدی الزامی است و مهمترین مدارک لازم در اتریش است که طبق قانون فرد تا ۳ روز پس از ورود به کشور یا جابجایی منزل باید اطلاعات آدرس محل سکونتش را به شهرداری (Magistrat ) اعلام کند. طبق قانون پلیس مجاز است کسانی که بدون این برگه زندگی میکنند را بازداشت کند. برای ثبت آدرس محل سکونت خود در شهرداری محل, نیاز به تاییدیه محل سکونت دارید. این برگه تاییدیه یا از طرف صاحبخانه, یا مدیریت خوابگاه دانشجویی در اختیار شما قرار میگیرد.

سپس با در اختیار داشتن برگه صادره از طرف شهرداری جهت باز کردن حساب دانشجویی باید به یکی از شعب بانکهای مختلف اتریش مراجعه نمایید و بعد از افتتاح حساب باید جهت ثبت نام به دانشگاه مراجعه نمایید. که با در دست داشتن پذیرش قطعی یا مشروط ، یک قطعه عکس و گذرنامه با مراجعه بین ساعات ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ ظهر به (Sekreteriat ) دانشگاه صورت میگیرد. دانشجویانی که دانش زبان آلمانی کافی برای تحصیل ندارند به صورت غیر رسمی ( Ausserordentlich ) ثبت نام میکنند و نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه ندارند. اما در همان روز قبض پرداخت شهریه کلاس زبان را از دانشگاه دریافت و به موسسه زبان موردنظر ارجاع داده میشوند. ( شهریه کلاس زبان ۳۸۰ تا 450 یورو در ماه است )

تمامی قبض ها باید بوسیله حساب بانکی پرداخت شود. لذا باز کردن حساب بانکی در مراحل اولیه بسیار مهم است.

پس از ثبت نام در کلاس زبان, با در دست داشتن برگه گواهی ثبت نام کلاس زبان, گواهی ثبت نام در دانشگاه, گواهی محل سکونت و در دست داشتن کارت بانکی , دانشجو باید به اداره بیمه مرکزی مراجعه کرده و درخواست بیمه دانشجویی دهد. کارت بیمه چند هفته بعد از طریق پست به آدرس مندرج در گواهی محل سکونت فرستاده میشود.

از آنجا که معمولا دانشجویان ایرانی ویزای ۴ ماهه «مخصوص اتریش» از ایران دریافت میکنند ( ویزای نوع D که دانشجو مجاز به خروج از اتریش و ورود به محدوده شنگن نیست ) اقدام بعدی گرفتن کارت اقامت یکساله ( معتبر در تمام اروپای مشترک) است. گرفتن این کارت منوط به در دست داشتن گواهی بیمه, ثبت نام دانشگاه, ثبت نام کلاس زبان برای دانشجویان غیر رسمی , برگه محل سکونت و برگه تایید موجودی در حساب بانکی به مبلغ: برای افراد زیر ۲۴ سال ۳۸۰۰ یورو و برای بیش از ۲۴ سال ۶۸۰۰ یورو است. ( این مبلغ ممکن است سالانه اندکی تغییر کند )

در تمام مراحل بالا , تنها کارت شناسایی معتبر ,گذرنامه ایرانی دانشجو است و هیچ مدرک عکس دار دیگری اعتبار ندارد. لذا در دست داشتن گذرنامه در تمام مراحل الزامی است.




دیدگاه شما